Srst - krátká nebo dlouhá?
Do diskuze byl vložen příspěvk na téma varianty osrstění.
Bývá taky diskutovaným tématem, a tak i ono si určitě zaslouží svůj prostor...
Ľ.Janigová 2011-09-28 12:33
...ten posledný príspevok mi tu nejako lieta, ale čo som zachytila ma trochu rozhorčilo, preto reakcia tu ...Rusom sa ani nesnívalo o toyovi, tobôž nie o krátkosrstom ,ale dlhosrstý PK tu už bol! Že ho nik z chovateľov radšej nepriznal , to je iná otázka, ale nesporne tu bol...a je smutné, že moje zviera , nar. 2008, vystavené 2009,Faun z VP x Barborka z JCH , bolo jedným nemenovaným posudzovateľom zhodnotené svojho času vetou : ,, Tohle zvíře se nemohlo narodit z pražského krysaříka...,, a vidíte , narodilo sa a kedykoľvek som ochotná dať urobiť jeho paternitu...o prímesi TOYA s ohľadom na dobu jeho existencie a rodičov tohto môjho zvieraťa pochybujem...Ľ.J.
Komentáře
1234567891011»
#117
Lucie Hapalová
2011-10-29 19:11
Přátelé,přece si kvůli rozdílným názorům nerozbijete úsměvy....
Nesouhlasím s Básníkem Špínou v tom,že původní PK ve správném typu již není....je,ale je jich strašně malinko,a nebo jsou z jiných řad,než klubových.Ono aby také bylo -možná to tak vidím jen já,za což se omlouvám,ale :skoro každý dnešní pejsek a fenka mají v rodokmenu jednoho šampiona,který má "sklony" předávat po otci vyšší nohu.I na fotce vedle své matky jde vidět,že je vyšší.Když jsem ho viděla naživo,musím říct,že se mi vzhledově vůbec nelíbil,bohužel .Ani postavou a tvarem hlavy se mi vůbec nezamlouval,až mě udivilo,co na něm ti rozhodčí měli /za předpokladu,že to nebyl šampion vyježděný v minimální konkurenci /Jenže plno lidí zřejmě podlehlo dojmu,že když je tak krásný,tak přece musí dávat nadprůměrná štěňata....Něříkám,že všichni jsou vyšší,ale musí se to časem projevit.
-----------------
Jinak to,že se do Ruska prý donedávna vyváželo mnoho krysaříků,je jedna věc,ale že na to teď někteří nadávají ...
Možná by se měli s ruskou stranou spojit a utvořit nové "česko-ruské" plemeno,vyšší by byl toy,menší krysařík..../berte to prosím s humorem.../
Citovat
Nesouhlasím s Básníkem Špínou v tom,že původní PK ve správném typu již není....je,ale je jich strašně malinko,a nebo jsou z jiných řad,než klubových.Ono aby také bylo -možná to tak vidím jen já,za což se omlouvám,ale :skoro každý dnešní pejsek a fenka mají v rodokmenu jednoho šampiona,který má "sklony" předávat po otci vyšší nohu.I na fotce vedle své matky jde vidět,že je vyšší.Když jsem ho viděla naživo,musím říct,že se mi vzhledově vůbec nelíbil,bohužel .Ani postavou a tvarem hlavy se mi vůbec nezamlouval,až mě udivilo,co na něm ti rozhodčí měli /za předpokladu,že to nebyl šampion vyježděný v minimální konkurenci /Jenže plno lidí zřejmě podlehlo dojmu,že když je tak krásný,tak přece musí dávat nadprůměrná štěňata....Něříkám,že všichni jsou vyšší,ale musí se to časem projevit.
-----------------
Jinak to,že se do Ruska prý donedávna vyváželo mnoho krysaříků,je jedna věc,ale že na to teď někteří nadávají ...
Možná by se měli s ruskou stranou spojit a utvořit nové "česko-ruské" plemeno,vyšší by byl toy,menší krysařík..../berte to prosím s humorem.../
#116
Básník Špína
2011-10-29 13:43
Pro Irenku: Vzhledem k tomu, že to vše přešlo ke vzájemným útokům končím s psaním příspěvků. On čas ukáže kde je pravda.
Básník Špína se plně ztotožňuje s příspěvkem 106 ze dne 27. 10. 2011
To, že se chybička do pravopisu občas vloudila to Básník Špína přiznává.
Citovat
Básník Špína se plně ztotožňuje s příspěvkem 106 ze dne 27. 10. 2011
To, že se chybička do pravopisu občas vloudila to Básník Špína přiznává.
#115
R. Popková
2011-10-29 10:05
Já si nemyslím, že krysařík je plemeno které je vyložně "nemocné". Žádné ze 3 mých plemene takové není a přitom každé má určitě beze sporu nějaký zdravotní či jiný problém.
Nemusí se tyto problémy týkat ani plemene jako celku, ale prostě v určitých liniích se vyskytuje tu častěji to a tu zase ono.
K výrokům veterinářů a mnohdy i poradců chovu a jiných "odborníků"....i na ně mám své názory. Není vet jako vet a odborník jako odborník ani pordace jako poradce. Bludů z jejich úst už by bylo na brožůru. Kdybych měla brát ohled na jejich mnohé výroky, tak "pěstuji známky".
Nicméně vždy si vyslechnu všechny názory...protože podle nich si můžu dělat úsudek, protože jsou mezi všemi jistě i tací, kteří můžou mít pravdu a díky jejich jinému názoru se můžu něco dozvědět, něco jsem mohla opomenout, nevidět...
Člověk k tomu, aby si udělal svůj názor nemusí btý studovaný lékař, ani pověřený sběrač nějakých dat.
Asi těžko mi kdo vyvrátí že kryptorchismus je u PK problém...a neptořebuji k tomu ani statistické vyjdáření klubu. Povaha? též si asi každý může udělat úsudek....ostatní zdravotní problémy? Je mi skutečně jedno, kdo mi inforamce poskytne, zda Básník Špína, mé vlasntí pozorování, kamarádky nebo klubové statistiky. Vše se počítá...se vším se dá pracovat. Co je a co není informace relevantní se časem pozná
Nejhorší je dělat že nic a nebo naopak vše hrotit. Že se ale věci nazývají pravým jménem nemusí znamenat, že je vše špatně. By mě tak zajímalo, jak se v takovém mrvníku chorob a neduhů PK chovatelsky pohybuje Básník Špína
(Nemyšleno ironiky, ono vidět takto, to musí btý docela těžké se chovu věnovat.)
Souhaslím s tím, že selekce je velmi výrazný a potřebný prvke chovu. Je mi jasné, že selekce v chovu psů, jakož to našich vztahových bytostí, se dělá docela špatně
.....ale bavíme-li se o chovu, je to cesta, bez níž se chov ani dělat nedá. Kdo chce, pro mne za mne, ať si doma klidně nechá "nepovedené kusy"....ale neměl by je "za každou cenu" cpát do chovu. Kolik je takových chovalů, co si nechá nevhodné zvíře jen na mazlíka? Nemyslím toho opravdu reprodukčně již neschopného, ale tak třeba nepovedeného v exteriéru? Nebo povaze?
Citovat
Nemusí se tyto problémy týkat ani plemene jako celku, ale prostě v určitých liniích se vyskytuje tu častěji to a tu zase ono.
K výrokům veterinářů a mnohdy i poradců chovu a jiných "odborníků"....i na ně mám své názory. Není vet jako vet a odborník jako odborník ani pordace jako poradce. Bludů z jejich úst už by bylo na brožůru. Kdybych měla brát ohled na jejich mnohé výroky, tak "pěstuji známky".
Nicméně vždy si vyslechnu všechny názory...protože podle nich si můžu dělat úsudek, protože jsou mezi všemi jistě i tací, kteří můžou mít pravdu a díky jejich jinému názoru se můžu něco dozvědět, něco jsem mohla opomenout, nevidět...
Člověk k tomu, aby si udělal svůj názor nemusí btý studovaný lékař, ani pověřený sběrač nějakých dat.
Asi těžko mi kdo vyvrátí že kryptorchismus je u PK problém...a neptořebuji k tomu ani statistické vyjdáření klubu. Povaha? též si asi každý může udělat úsudek....ostatní zdravotní problémy? Je mi skutečně jedno, kdo mi inforamce poskytne, zda Básník Špína, mé vlasntí pozorování, kamarádky nebo klubové statistiky. Vše se počítá...se vším se dá pracovat. Co je a co není informace relevantní se časem pozná
Nejhorší je dělat že nic a nebo naopak vše hrotit. Že se ale věci nazývají pravým jménem nemusí znamenat, že je vše špatně. By mě tak zajímalo, jak se v takovém mrvníku chorob a neduhů PK chovatelsky pohybuje Básník Špína
(Nemyšleno ironiky, ono vidět takto, to musí btý docela těžké se chovu věnovat.)Souhaslím s tím, že selekce je velmi výrazný a potřebný prvke chovu. Je mi jasné, že selekce v chovu psů, jakož to našich vztahových bytostí, se dělá docela špatně
.....ale bavíme-li se o chovu, je to cesta, bez níž se chov ani dělat nedá. Kdo chce, pro mne za mne, ať si doma klidně nechá "nepovedené kusy"....ale neměl by je "za každou cenu" cpát do chovu. Kolik je takových chovalů, co si nechá nevhodné zvíře jen na mazlíka? Nemyslím toho opravdu reprodukčně již neschopného, ale tak třeba nepovedeného v exteriéru? Nebo povaze?
#114
Irena
2011-10-29 08:37
Pro Špínu: Špíno,Špíno,Špí no,tak jsme přes arabské koně docválali až na lékařskou půdu.Veterinární lékaři, co znám, se vyjadřují o krysaříkovi, co se týká zdraví,jako o zdravém plemeni narozdíl od např.anglického buldoka.
A ještě takový malý detail k Vašemu příspěvku(28.10.2011;6.52) u přísloví:" Komu není SHůry dáno,v apatYce nekoupí"...to pro příště,až zde budete chtít oslňovat lidovým rčením
. Nechtěla jsem na to poukazovat,ale když se tady oháníte akademiky a veterinárními lékaři,které považuji za vzdělané lidi narozdíl od Vás.

Citovat
A ještě takový malý detail k Vašemu příspěvku(28.10.2011;6.52) u přísloví:" Komu není SHůry dáno,v apatYce nekoupí"...to pro příště,až zde budete chtít oslňovat lidovým rčením
. Nechtěla jsem na to poukazovat,ale když se tady oháníte akademiky a veterinárními lékaři,které považuji za vzdělané lidi narozdíl od Vás.

#112
Irena
2011-10-28 15:13
Pro Špínu...no a o tom to je,že nejste kompetentní osoba a přesto zde i na jiné diskuzi píšete že krysaříci nejsou zdravé plemeno,mají holé uši,lámou se jim nohy,mají v 70% "jednu gulu v šourku",špatní v typu,postiženi srdečními chorobami.....atd. dost odvážné od nekompetentní osoby.
Citovat
#111
Básník Špína
2011-10-28 10:47
Pro Irenku: Já si dovolím zavítat k jinému živočišnému druhu. Každý kdo zná arabského koně může se mnou souhlasit, že to jsou krásná ustálená zvířata jednotného typu. Toto plemeno vzniklo úzkou příbuzenskou plemenitbou a to dokonce tak úzkou jako je páření bratr-sestra (tím ovšem nepropaguji úzkou příbuzenskou plemenitbu). Toto plemeno pak procházelo tvrdou selekcí a to nejen tvrdým přírodním výběrem a to i když hřebec nebyl schopen napářit klisnu, nebo kobyla nebyla schopna sama porodit, tak byla tato zvířata nemilosrdně vyřazena. To platilo i o neživotaschopný ch hříbatech. A šlo to i bez znalostí genetiky. Tím ovšem neříkám, že by se měla neživotaschopná , nebo nestandardní zvířata zabíjet, ale prostě si přiznat, že tato zvířata se do chovu nehodí a budou cennými průvodci člověka (o to taky primárně při domestikaci psa šlo).
Ono je podstatný aby pes prožil zdravý a spokojený život a nějaké uchovnění nebo výstavy je jen pomyslná třešnička na dortu.
Vést kontrolu dědičnosti genetiky a zdraví PK není v mé kompetenci, proto se obávám, že by jste se měla obrátit na jiné osoby klubu tohoto plemene.
Citovat
Ono je podstatný aby pes prožil zdravý a spokojený život a nějaké uchovnění nebo výstavy je jen pomyslná třešnička na dortu.
Vést kontrolu dědičnosti genetiky a zdraví PK není v mé kompetenci, proto se obávám, že by jste se měla obrátit na jiné osoby klubu tohoto plemene.
#110
Irena
2011-10-28 09:26
Pro Špínu:inu "Domnívat se znamená hov.no vědět.." to jenom na okraj k Vašim příspěvkům,prot ože nepodložené "plky" typu "jedna bába povídala" mě neberou.Takže uvítám zde prokazatelné případy (deformity čelisti,srdeční vady..atd)v procentech,prot ože jinak je diskuze o tomto bezpředmětná
No Radko...větu :"genetika barev a vytvoření nějakého charakteristick ého typu (či plemene)..." jste nemyslela vážně že ne...
Citovat
No Radko...větu :"genetika barev a vytvoření nějakého charakteristick ého typu (či plemene)..." jste nemyslela vážně že ne...
#109
R. Popková
2011-10-28 08:29
No ono Ireno, genetika barev a vytvoření nějakého charakteristick ého typu (či plemene) spolu až tak nesouvisí:-) Je však tím nejprimitivnějš ím, co se dá naučit a získat tak vědomosti o daleko složitějších zákonitostech. Naši předci to měli bez dostupných inforamcí asi i těžší, nezávidím jim.... o to je jeich práce obdivuhodnější.
Nedávno v jednom tištěném plátku psal autor jednoho článku týkajícícho se mj. zdraví a dlouhověkosti: " Někteří chovatelé ale přes všechny výzkumy a vysvětlení ještě dnes s tvrdošíjnou vytrvalostí věří, že pes cizího plemene může fenu zkazit. Leží-li chov některých plemen v rukou naivních lidí, nesmíme se divit, že i řada jiných věcí v chovu psů nehraje. Jsou to sice extrémní případy, ale i ty méně extrémní věci mohou nadělat dost škody."
A jsem ráda, že Básník Špína má postřehy, které i mě mohou obohatit. Já ráda nové vědomosti:-))
Citovat
Nedávno v jednom tištěném plátku psal autor jednoho článku týkajícícho se mj. zdraví a dlouhověkosti: " Někteří chovatelé ale přes všechny výzkumy a vysvětlení ještě dnes s tvrdošíjnou vytrvalostí věří, že pes cizího plemene může fenu zkazit. Leží-li chov některých plemen v rukou naivních lidí, nesmíme se divit, že i řada jiných věcí v chovu psů nehraje. Jsou to sice extrémní případy, ale i ty méně extrémní věci mohou nadělat dost škody."
A jsem ráda, že Básník Špína má postřehy, které i mě mohou obohatit. Já ráda nové vědomosti:-))
1234567891011»
Přihlášení



